Colecții arhitecturale de bijuterie contemporană la Romanian Jewelry Week 2.0
Romanian Jewelry Week 2.0 sărbătorește bijuteria contemporană între 30 septembrie și 3 octombrie cu expoziții, conferințe, tururi ghidate și târg și peste 200 de designeri români și internaționali care vor expune mii de creații de bijuterie.
Expoziția centrală se va deschide joi, 30 septembrie, ora 11:00 la Arcub Gabroveni și va prezenta mii de creații de la 191 designeri de bijuterie contemporană din peste 25 țări din întrega lume, propunând creații semnate de artiști contemporani din România, SUA, Canada, Mexic, Brazilia, Spania, Germania, Ungaria, Franța, Marea Britanie, Italia, Olanda, Grecia, Austria, Republica Moldova, Israel, China, Iran, Coreea de Sud și multe altele.
Youngji Chi
Biografie:
Youngji Chi a absolvit Universitatea din Seul și lucrează la bijuterii de artă cu stabilită aici. Deși s-a specializat în prelucrarea metalului, vrea să folosească materialele fără restricții și să exprime bijuterii abstracte care să arate ritm și umor folosind „Elemente”.
Din 2019, ea participă la târguri de bijuterii de artă de peste mări ca artist selectat. Arta și bijuteriile realizate de ea sunt expuse la studioul ei din Seul.
https://www.instagram.com/youngji_chi/
Conceptul colecției:
Dacă te uiți cu atenție, poți vedea…
Multe lucruri pe care le percepem prin percepție vizuală sunt pline de distorsiuni. Uneori realitatea noastră este atât de confuză, dar la un moment dat, dacă o privești într-un mod echilibrat, poți găsi focalizarea potrivită. Am încercat să exprim puncte, modele de rețea și linii neregulate într-un mod clar și modern folosind straturi de surplus de materiale, cum ar fi plasă de plastic, aluminiu, pigmenți fluorescenți și fire.
Zita Engel
Biografie:
Absolventă în Prelucrarea Aurului la Școala de Artă Szimultán, Budapesta, Ungaria, Europa
https://www.instagram.com/zitaengeljewelry/
Conceptul colecției: Casă
Inelul „Casă” XXI
Nu se știe nimic despre utilizarea exactă a unui tip de inel matrimonial uitat de mult: verighetele „caselor” evreiești. Aceste inele cu o sinagogă a casei în miniatură sau un motiv de palat în partea de sus au fost folosite la ceremonia nunții ca o piesă comună a comunității evreiești locale sau a unei familii. Am decis să „resuscitez” această practică uimitoare chiar și numai pentru formarea unui singur inel.
Păstrând forma „casei” pentru topuri, am decis să aleg clădiri de referință locale, trei sinagogi din Budapesta: sinagoga de pe strada Dohány, sinagoga de pe strada Frankel Leo și sinagoga medievală a cartierului castelului.
Blaturile schimbătoare au propriile cupole emailate roșii; culoarea se referă la Bimah, un fel de centru al unei sinagogi adesea acoperit cu material roșu. Ei păstrează simbolul căsătoriei plasat sub ei. Acest simbol se referă la modalitățile tradiționale străvechi gratuite de a „încheia” o căsătorie: semnarea unui Ketubah (o bucată de pergament cu lumile lui Mazel Tov, Felicitări), desăvârșirea relației (o bucată de placă de cupru pătrată se referă la o pernă, la pat) și oferind „banilor” puțină valoare (puțină perlă de argint). Blaturile clădirii au un inel masiv comun, lustruit strălucitor, spre deosebire de „pereții” vechi ai inelului rustic întunecat. Este creat într-un mod în care mireasa secolului XXI își poate așeza propria verighetă și o poate duce acasă după ceremonie cu semnul sinagogii.
Sculptura inelului păstrează regulile formale de realizare a unei verighete evreiești tradiționale: nu există pietre prețioase pe ea și toate gravurile și sculpturile sunt interzise, dar filigranul (simbolul căsătoriei) și smalțul (cupolele) sunt incluse la fel ca în cazul din perechile lor medievale.
Această sculptură inelară din șase părți a fost creată în anul 2020 în perioada COVID și a fost acceptată ca diplomă finală la Școala de Artă Szimultán (Budapesta) la clasa artistului în aur Orsolya Kecskés și a artistului de sculptură Évi Juhász.
Materiale pe care le-am folosit: bronz, cupru, argint, pergament, cerneală biliară de stejar, smalț și platină.
PAOLO GAMBARELLI – Lunante
Biografie:
Fondată în 2018 de arhitectul Paolo Gambarelli, Lunante s-a născut din necesitate și voință de a explora arta lucrării manuale ca adevărată dimensiune arhetipală a realizării; limfa constantă a operei sale sunt noțiunile dobândite în cunoștințele arhitecturale și înclinațiile înnăscute și dragostea profundă pentru munca manuală; designul, construcția și prezentarea bijuteriilor sale fac parte din numeroasele expresii ale pregătirii sale. Fiecare bijuterie va fi considerată o traducere constantă și o reinterpretare semantică a formelor și conceptelor vieții noastre de zi cu zi. Folosesc geometria ca un limbaj metalic, uneori serios, alteori amuzat, alteori inteligent sau prostesc și ar fi frumos dacă fiecare viață ar fi așa.
https://lunante.it/
Conceptul colecției: proiectul Fier și Aur
Acest secol va necesita schimbări radicale și transformări profunde pentru un bun ideal și comun: transmutarea aurului în fier – și invers – vrea să fie simbolul acestei noi călătorii în același timp antice. În vremurile dificile pe care le trăim, aceste bijuterii vor să exprime atât o speranță, cât și o întrebare. Această colecție se caracterizează printr-un tratament exclusiv al metalului realizat cu o patină de oxidare la temperatură ridicată, care conferă un aspect final foarte similar cu fierul brut cu reflexii argintii.
Roberta Consalvo Sances
Biografie:
Născută în 1966 la Milano, Roberta Consalvo Sances este un producător de bijuterii italian cu stabilit în Florența. A absolvit Limbi Orientale în 1991. După o carieră în domeniul resurselor umane, drumul Robertei s-a schimbat dramatic când și-a descoperit pasiunea pentru bijuteria contemporană în 2015. A obținut un BFA în 2017 și un MFA în Contemporary Jewellery and Body Ornament de la Școala de Bijuterie Alchimia din Florența, Italia, în 2019. În 2020, ea și-a expus lucrările în expoziția personală la „MAD” din Florența, în timpul Athens Jewelry Week și în 2021 în International Graduate Show în Marzee Gallery din Amsterdam.
https://www.robertaconsalvosances.com/
Conceptul colecției:
Protagonistul muncii mele este golul și acest proiect este o reflecție personală asupra importanței sale fundamentale în viața noastră. Folosind un filtru industrial din oțel inoxidabil care a fost prelucrat și transformat, am dat formă spațiului gol, făcându-l vizibil. Experimentarea golului îl transformă într-o prezență puternică, într-un spațiu fizic și mental în care totul este liber, totul se poate întâmpla și totul se poate schimba, un spațiu intim în care gândurile și emoțiile pot curge. Locul în care experimentăm viața.
Programul oficial Romanian Jewelry Week 2.0 poate fi găsit aici: http://www.romanianjewelryweek.com/