fbpx

De la artizanal la digital. MŢR – 23 ani de la refondare

Marti, 5 februarie 2013, Muzeul National al Taranului Roman implineste 23 de ani de la refondarea sa.

Cu aceasta ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Taranului, in colaborare cu agentia de publicitate Draftfcb, isi invita fanii, la Clubul Taranului, sa afle in timp real noutatile si calendarul de evenimente MNTR, folosind noua aplicatie pentru telefonul mobil. Iar de la ora 20:00, Vasile Dinu si Taraful de la Marsa vor sustine un concert la care intrarea este libera.

Aplicatia este disponibila initial doar pentru terminale mobile care folosesc sistemul de operare iOS si poate fi descarcata gratuit din AppStore.

Ideea pentru aplicatia MNTR a venit in mod natural – aveam deja o simpatie pentru Muzeul Taranului Roman, pentru ca MNTR a devenit si un hub cultural, ba chiar un loc de hangout. Este un muzeu care tine pasul cu mediile noi. Pe langa turul virtual al muzeului, aplicatia MNTR vine ca o completare a prezentei Muzeului National al Taranului Roman in mediul digital.”, declara Andrei Mihailescu, Copywriter Draftfcb.

Din interfata aplicatiei, personalizata cu motive traditionale romanesti, utilizatorii pot accesa doua sectiuni principale: Muzeu si Evenimente. Prima sectiune contine informatii istorice, dar si date utile precum adresa, programul sau pretul biletelor, iar sectiunea Evenimente contine un calendar mereu actualizat al proiectiilor de filme, concertelor, lansarilor de carte si altor evenimente gazduite de Muzeul Taranului.

Avand in vedere ca Muzeul National al Taranului Roman are o efervescenta aparte, aplicatia a fost gandita pentru a permite utilizatorilor de iPhone sa fie la curent cu toate evenimentele care se organizeaza la Muzeul Taranului, dar serveste si ca o sursa de informatii pentru cei care n-au trecut inca pragul muzeului”, adauga Sorin Tofan, Art Director Draftfcb.

Aplicatia va fi promovata printr-o campanie media OOH si indoor neconventionala. Pe panouri vor fi montate covoare lucrate manual al caror model formeaza un QR Code. QR Code-ul trimite catre link-ul din Appstore de unde se poate lua aplicatia.

<Lucrate manual, explorate digital> este ideea care surprinde esenta campaniei dezvoltate pentru Muzeul National al Taranului Roman – un amestec intre vechi si nou care s-a materializat prin covoare traditionale cu modele care formeaza un QR Code cu link-ul catre aplicatie”, explica Claudiu Dobrita, Creative Director Draftfcb.

Scanarea codului QR poate returna doua variante de raspuns: pentru utilizatorii de iPhone, aceasta va deschide pagina noii aplicatii MNTR din AppStore (http://muzeultaranuluiroman/app), care poate fi descarcata si instalata, in timp ce posesorii altor tipuri de smartphone vor putea accesa o pagina pentru mobil dedicata Muzeului Taranului.

Echipa care a lucrat la proiect a fost formata din: Claudiu Dobrita (Creative Director), Catalin Rulea (Head of Art), Andrei Mihailescu (Copywriter), Adrian Rosu (Art Director), Sorin Tofan (Art Director), Valentin Milcoveanu (Prepress Layoutist), Cristian Erbasu (Graphic Designer), Marian Csosz (Senior Production Executive), Cristina Badea (Account Director), Flavia Marin (Account Manager), Laura Blebea (Account Executive), Liliana Tiu (Media Manager).

Despre Muzeul National al Taranului Roman

Muzeul National al Taranului Roman se inscrie in familia europeana a Muzeelor de Arte si Traditii Populare. Este un muzeu national, patronat de Ministerul Culturii. Posesorul unor colectii de obiecte deosebit de bogate, adapostit intr-o cladire-monument istoric, in stil neo-romanesc, practica o muzeografie cu totul aparte, care i-a prilejuit in anul 1996 onoarea atribuirii trofeului EMYA – European Museum of the Year Award. Stilul original de expunere se prelungeste si in publicatiile muzeului, in actiunile de tip Muzeul Misionar, Scoala Satului sau in evenimente precum vernisaje, concerte, conferinte, lecturi.

Scurt istoric

  • 1906 – Se fondeaza Muzeul de Arta Nationala, pornind de la colectiile existente in Muzeul National de Antichitati (infiintat in 1864). Primul director, pana in 1948, a fost Alexandru Tzigara-Samurcas, doctor in istoria artei si filozofie, care a imbogatit in mod substantial colectiile muzeului.
  • 1912 – Se pune piatra de temelie la noua cladire a Muzeului de la Sosea. Al. Tzigara – Samurcas alege stilul de arhitectura neoromanesc. Construirea cladirii, proiectata, initial, de Nicolae Ghica – Budesti, apoi, de Grigore Ionescu, va dura cateva decenii.
  • 1948 – Muzeul de Arta Nationala se reorganizeaza in Muzeul National de Arta si Arheologie si devine, apoi, Muzeul de Arta Populara al R.P.R.
  • 1953 – Colectiile sunt mutate in Palatul Stirbei de pe Calea Victoriei, iar in cladirea vechiului muzeu se instaleaza Muzeul V.I. Lenin – I.V. Stalin.
  • 1965 – Muzeul devine Muzeul de Arta Populara al Republicii Socialiste Romania, fiind condus, in continuare, de Tancred Banateanu. In timpul mandatului acestuia, colectiile Muzeului se tripleaza.
  • 1978 – Unificat cu Muzeul Satului, Muzeul de Arta Populara este, practic, desfiintat.
  • 1990 – Se naste Muzeul Taranului Roman. Colectiile Muzeului se intorc in cladirea ce le-a fost destinata. Primul director, pana in anul 2000, este pictorul Horia Bernea.
  • 1993 – In a doua zi de Pasti, se deschide Muzeul cu primul segment al expozitiei permanente: „Crucea”.
  • 1996 – Primeste premiul „Muzeul European al Anului”.
  • 2007 – Institutia devine Muzeul National al Taranului Roman.

Despre Draftfcb

Draftfcb s-a nascut prin fuziunea dintre una din cele mai vechi agentii de publicitate din lume – Foote Cone & Belding (FCB) si DRAFT – una dintre cele mai puternice agentii de marketing. In Romania, Draftfcb are peste 15 ani de activitate. Agentia a fost infiintata in 1997 de Bogdan Santea, iar din 1999 se transforma in agentie full service. In 2007, FCB Bucharest a devenit DRAFTFCB Bucharest si beneficiaza, ca urmare a apartenentei la reteaua internationala DRAFTFCB, de experienta de mai bine de 135 de ani in industria publicitatii a Foote Cone & Belding, care se impleteste cu viziunea si expertiza DRAFT.

Portofoliul de servicii oferite de Draftfcb cuprinde: Advertising, Strategic Planning, Data Strategy & Analytics, Digital, Marketing Direct, CRM, Experiential, Evenimente/Sponsorizari, Media Planning & Buying, Promotii, PR.

Tag-uri:
Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0