fbpx

Der, die, dans – Dans austriac în 3D

În perioada 1-3 octombrie 2013, Forumul Cultural Austriac prezintă în colaborare cu sponsorul principal Petrom a doua ediţie a Austrian Dance Days Bucureşti. Seria de evenimente numită „Der Die Dans“ include expoziţia comună cu acelaşi titlu a coreografului, dansatorului şi regizorului vienez Willi Dorner împreună cu fotograful de dans bucureştean Dani Ioniţă, precum şi patru seri de performance în teatrul bucureştean Odeon şi în Club Control.

În străinătate, Austria este asociată în primul rând cu laturile sale culturale. Misiunea forumurilor culturale austriece constă în actualizarea acestei imagini bazate pe o tradiţie culturală bogată şi în prezentarea unei Austrii contemporane, inovatoare şi creative. În ultimii cincisprezece ani, scena culturală vieneză a fost revoluţionată tot mai mult printr-o mişcare contemporană complexă de dans şi performance, Viena devenind astfel un nou centru european al dansului şi un oraş cu o nouă identitate culturală. Astfel, „Der Die Dans“ va aduce la Bucureşti o selecţie reprezentativă de producţii aplaudate pe plan internaţional.

Dansatorii de balet profesionişti îşi pregătesc de obicei retragerea la treizeci de ani. În piesa „Come Back“, coreografa Doris Ulrich aduce pe scenă cinci foşti balerini ai Operei de Stat din Viena cu vârsta cuprinsă între 56 şi 70 de ani. În timp ce alţii participau la sfârşitul anilor ’60 şi începutul anilor ’70 la demonstraţii şi happening-uri, ei exersau de dimineaţa până seara ca elevi ai şcolii de balet. Timpul liber era un concept necunoscut pentru aceşti tineri. „Come Back“ le oferă şansa de a recupera timpul pierdut şi de a fi nişte tineri rebeli, cel puţin pe scenă. Dansatorii îşi vor dezlănţui forţa care încă le mai defineşte corpurile într-un flux de mişcări libere, pentru ei neobişnuite, printre altele pe muzica legendelor punk de la Sex Pistols. O tinereţe a bătrâneţii care fascinează.

Performance-ul „We“, în regia coreografei Amanda Piña şi a regizorului şi artistului vizual Daniel Zimmermann, îi transformă pe spectatori în actori prin proiecţia pe scenă a imaginii lor în oglindă, jucându-se astfel cu umor, empatie şi fler dramaturgic cu conceptele de recunoaştere, identificare şi tipizare.

Piesa de deschidere a ediţiei de anul acesta a festivalului vienez „imagetanz” în teatrul brut – „Kein Applaus für Scheiße“ (rom. „Nu aplaudaţi la prostii”) al laureatei cu premiul Prix Jardin d’Europe, Florentina Holzinger, în colaborare cu Vincent Riebeek – s-a bucurat de un fenomenal succes internaţional. Piesa tematizează lupta tinerilor artişti pentru atenţia publicului şi metodele fără limite de a o câştiga, acestea variind de la virtuozitate remarcabilă la diletantism intenţionat, fiind lipsite de orice inhibiţie a secreţiilor corporale. Categoric nerecomandat spiritelor sensibile. Controversă cu profunzime!

Evenimentului se va încheia cu finisajul expoziţiei „dorner, dani, dans“ prin „Dance a Playful Body“, de Andreea Novac şi István Téglás.

Tag-uri:
Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0