Design în vremea Covid-19: Claudia Tecuceanu

Workfromhome9_72dpi-01

Dacă odată ai fost arhitect, rămâi arhitect, dacă nu în practică, atunci cu siguranţă în gândire şi în modul de abordare a domeniului în care activezi. Este şi cazul designerilor de modă şi accesorii care fie au urmat studii de arhitectură şi s-au reprofilat, fie „jonglează” cu cele două meserii, atingând excelenţa în ambele, a căror formare este evidentă în creaţiile lor.

Cu Maestoso Design ne-am mai întâlnit în paginile Banchizei Urbane #13, într-un colaj dedicat designului autohton de accesorii. Ne revedem acum – desigur, de la distanţă – cu Creative Director-ul Claudia Tecuceanu, pentru a aprofunda subiectul influenţei arhitecturii asupra esteticii brandului, discutând, bineînţeles, şi despre felul în care acesta s-a adaptat la criza adusă de COVID-19, precum şi despre ce urmează.

Cum a influenţat pregătirea ca arhitect activitatea de designer de accesorii şi estetica brandului Maestoso?

De-a lungul anilor, am trecut prin multiple experienţe şi domenii, toate având un punct comun în zona creativă. Pasiunea pentru frumos şi echilibru am dobândit-o încă din copilărie, însă am cultivat-o în anii pe care i-am urmat în cadrul Universităţii de Arhitectură, ani în care mi-am format şi modelat viziunea despre design şi arte. Imediat după obţinerea diplomei în arhitectură, am decis să urmez calea antreprenoriatului şi să pun bazele unui brand de accesorii care avea să se definească prin designul geometric inspirat din arhitectură şi cultura minimalistă. Estetica brandului Maestoso se manifestă prin designul sculptural al fiecărui model, reuşind astfel să dăm viaţă unor produse cu caracter atemporal şi unic.

Pregătirea ca arhitect îmi influenţează în permanenţă procesul de creaţie, deoarece mi-a deschis în permanenţă noi orizonturi culturale şi mi-a modelat în spiritul modernismului întreaga viziune asupra designului.

Inspiraţia pentru colecţiile semnate Maestoso poate să vină însă din toate domeniile creative, iar în cadrul ultimei colecţii, lansate sub denumirea „Platinum”, constructia genţilor este inspirată din lucrările lui Constantin Brâncuşi, unde liniile sculpturale ale acesteia fac o trimitere subtilă către lucrările marelui artist.

 

Cum v-aţi adaptat acestei noi realităţi pe care o experimentăm cu toţii?

Activitatea noastră desfăşurându-se în mare parte în mediul online, acolo schimbările nu au fost foarte mari, deşi întreg domeniul fashion a fost influenţat şi afectat de acest eveniment global.

Toată această perioadă de „linişte” am încercat să o transformăm într-o perioadă de dezvoltare accelerată a multiplelor proiecte pe care le plănuisem cu mult timp în urmă, însă nu ne-am putut ocupa de ele într-un mod eficient. Încercăm să privim această nouă realitate într-o manieră benefică brandului, o perioadă de adaptare şi evoluţie.

În acest moment, pregătim lansarea unei colecţii realizate în întregime din materiale vegane şi parţial biodegradabile, şi ne dorim ca brandul să evolueze şi mai mult către această direcţie sustenabilă.

20180115_145205-01

Ce vă lipseşte cel mai mult din „viaţa normală”?

Ceea ce s-a schimbat şi s-a mutat complet în online este relaţia pe care o aveam cu clientele Maestoso, care acum nu ne mai pot vizita şi în showroom, acesta fiind închis încă de la începutul lunii martie. Cu toate acestea, am încercat să ne folosim mai mult de reţelele sociale pentru a păstra legătura şi pentru a comunica despre noile produse sau proiecte viitoare.

Din perspectiva personală, cel mai mult ne lipsesc călătoriile şi posibilitatea de a interacţiona fizic cu familia şi prietenii. Suntem însă conştienţi că lucrurile vor reveni curând la o „nouă normalitate”, şi vom simţi o bucurie şi mai mare în lucrurile simple.