fbpx

How we can design something that we can’t imagine, un experiment de creativitate si inovatie prin optimizare generativa

Ce este optimizarea? Inovatia si evolutia inseamna optimizare continua. Optimizarea, prin definitie, este alegerea si aplicarea unei solutii optime, dintre mai multe posibilitati. Rationamentul din spatele notiunii este ca, in esenta, cu totii luam in calcul mai multi parametri inainte de a ajunge la o solutie pe care o consideram optima ca raspuns la provocarile cu care ne confruntam zilnic.

How we can design something that we can’t imagine, un experiment de creativitate si inovatie prin optimizare generativa

Cui se adreseaza?

Proiectul se adreseaza studentilor, absolventilor si profesionistilor: arhitecti, designeri (de interior, de produs si urban), ingineri, manageri de afaceri, economisti, sociologi, psihologi, specialisti in comunicare etc. care vor sa eficientizeze procesele de lucru, sa optimizeze utilizarea resurselor de orice tip, dar si sa identifice solutii optime pentru proiectele in cadrul carora deja activeaza.

Conferinta Generative Optimization, 8 aprilie

Ziua de luni, 8 aprilie va fi dedicata conferintei Generative Optimization – se vor discuta concepte teoretice despre optimizare in design. Vorbim despre designul de proces, al modalitatii de a face lucruri, care poate fi adaptat proceselor de lucru din orice domeniu.

Workshopul How we can design something that we can’t imagine, 9 – 14 aprilie

In cadrul workshopului, participantii vor invata cum sa identifice solutii optime pentru o problema data, utilizand instrumente digitale generative, metodologii de optimizare, procese de decizie si o gandire, de tip problem solving.

Participantii vor lucra in echipe multidisciplinare construite in functie de specializarea si abilitatile participantilor (ex. arhitect + designer + manager + constructor + specialist in comunicare, etc).

Primele zile vor fi dedicate studiului diferitelor abordari teoretice de tipul „Regula 0 a optimizarii”, algoritmilor genetici din natura (identificati cu ajutorul Galapagos, un Plug In al programului Grasshopper) si definirii tipurilor de parametri, care stau la baza optimizarii.

Ideile identificate in cadrul grupelor vor trece prin metodologiile invatate si, cu ajutorul proceselor de decizie, vor fi transformate pana la finalul workshopului in proiecte.

Duminica, 14 aprilie, proiectele vor fi prezentate catre un juriu specializat format din Prof. Dr. Arh. Augustin Ioan, Lect. Dr. Arh. Ionut Anton si Asist. Drd. Arh. Daniela Tanase.

Lectorul principal al conferintei si tutorele workshopului

SANTIAGO MARTIN [Es], Expert in optimizare, design industrial, design compurational si solutii de urgenta, Profesor Institute for Advanced Architecture Catalonia, Barcelona si Cofondator Vortica How we can design something that we can’t imagine, un experiment de creativitate si inovatie prin optimizare generativa

Asistentii workshopului

  • Arian Hakimi Nejad [Ir], Arhitect ON-A (Barcelona MAA 2010), Expert fabricatii digitale si design parametric, Tutor Parametrica
  • Horia Spirescu [RO], Student (UAUIM, Bucharest, Romania)
  • Sorina Dumitru [RO], Arhitect (UAUIM, Bucharest, Romania)
  • Diana Nitreanu [RO], Arhitect Laboratorul de Arhitectura, Cofondator si Tutor Parametrica, Trainer Oficial Rhino

Pentru inscrieri la conferinta si/ sau workshop www.generativeoptimization.ro si 031 107 55 66.

Parteneri

Proiectul este sustinut de El-Mont si este realizat in parteneriat cu Aqua Carpatica, Muzeul National de Arta Contemporana, Infopress Group, Don Cafe, Simbio si Samburesti.Partenerii educationali sunt Ordinul Arhitectilor din Romania, Universitatea de Arhitectura “Ion Mincu”, Universitatea Spiru Haret, Rhinoceros, IaaC, FabLab Barcelona, ASAI Iasi si Fundatia LEADERS.

Partenerii media sunt Zeppelin, Igloo, Arhitectura, Arhitext, Atelierul de Proiectare, All Hollow, platformele online Archdaily.com, Modernism.ro, Designist.ro, Arhimania.ro, TheVandallist.com, Arhiforum.ro, Experimentalist.ro si Bucharest Design Center.

Parametrica How we can design something that we can’t imagine, un experiment de creativitate si inovatie prin optimizare generativa

Parametrica How we can design something that we can’t imagine, un experiment de creativitate si inovatie prin optimizare generativa este o intiativa educationala privata care organizeaza cursuri si workshopuri de design computational cu aplicatii in diverse domenii precum arhitectura, urbanism, design interior, design de produs. Prin inovatie si experiment, alaturi de invitati cu experienta internationala, tutorii Parametrica isi propun sa formeze o comunitate de cunoscatori si utilizatori ai designului parametric.

Tag-uri:
Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0