fbpx

IN Design / Are You M?

Text: Ioana Păunescu
Foto: Ioana Păunescu, M Collective Store

Un lucru e sigur despre Milano: avem aici la dispoziţie toate numele de top din fashion, precum şi toate modurile posibile de a le cunoaşte creaţiile, de la flagship la outlet şi de la boutique de creaţie la galerie comercială. Pe Viale Regina Giovanna, spre Porta Venezia, am găsit însă un loc cu totul original: alternativ şi interactiv, şi cu piese alese nu (numai) pentru originalitate, brand sau preţ, ci şi pentru anumite… stări de spirit. Pe scurt: M.

M se traduce prin experienţa de shopping ca oglindă în care fiecare dintre noi îşi regăseşte stilul dar, mai ales, dispoziţia de moment a stilului. Iar oglinda se reflectă sub forma spaţiului M Collective Store: un magazin interactiv, compus din trei zone care corespund, fiecare, unor anume stări de spirit, respectiv unor anume asocieri de obiecte de design, tehnologie, fashion şi food. Aceste anume stări de spirit sunt: dispoziţia echilibrată sau minimalistă, reţinută sau liniştită, poate chiar uşor introvertă – Minus; sofisticată, elegantă, şarmantă sau basichic – Much; respectiv exuberantă, extravagantă şi entuziastă – More.

M Collective se prezintă simplu: „Eu sunt M, dimensiunea în care artiştii, designerii, stiliştii şi vizionarii îşi pot expune creaţiile lor” şi, după cum spune Cristian Milia, unul din numele din spatele ideii, „suntem un colectiv, în sensul că unim imaginile variate din lumea modei” – şi nu numai din cea vestimentară, ci şi din lumea modei de design de obiect şi de design de grafică.

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

Ceea ce apare, la o primă vedere, ca o selecţie de shopping pe criteriile MOOD , 0 sau + este, de fapt, o întreagă platformă tehnologică şi strategică, offline şi online, care analizează comportamentul cumpărătorilor astfel încât să poată grupa alegerile şi, de asemenea, să poată face chiar şi sugestii în concordanţă cu gustul şi dispoziţia de moment a fiecăruia.

Modurile de selecţie, de grupare şi de sugerare, pentru outfit-uri în special şi pentru lifestyle în general, sunt şi ele interesant formulate:

„Nu contează cât de cunoscut este un lucru, ci cât de autentic e.
Nu contează în ce stil este un lucru, contează coerenţa stilului însuşi.
Nu contează cât de mult costă un lucru, ci cât valorează el de fapt.”

___________________________________________

Zona offline – sau designul interior al spaţiului M Collective Store din Milano – e făcut pentru a reprezenta, interpreta şi contextualiza cele trei stări. Şi pentru a le traduce în trei setup-uri de fashion plus: gadget-uri, jucării, prăjituri, flori, ceai, parfumuri şi proiecţii video desfăşurate pe mari ecrane de led-uri montate pe peste tot.

More şi Much se desfăşoară la parterul spaţiului:

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

Subsolul magazinului este dedicat stării de spirit Minus şi are inclus şi un seif (spaţiul a fost anterior ocupat de o bancă) – loc de display al celor mai diverse şi neaşteptate selecţii de jocuri şi de jucării care, alături de un alt accesoriu exuberant, şi anume parfumurile nu_be, au rolul să contrabalanseze imaginea alb-negru-gri a hainelor şi să ne arate sugereze că, de ce nu, o dispoziţie calmă şi contemplativă are şi ea farmecul său.

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

___________________________________________

Prin intermediul unei serii de touch screens putem consulta online informaţiile de bază ale oricărui produs: mărimi, culori, colecţie, producător. Sau putem interacţiona cu spaţiul virtual al stiliştilor şi bloggerilor care ne dau idei despre cum să combinăm hainele şi accesoriile selectate – pentru a deschide aceste canale virtuale e de ajuns să scanăm eticheta produsului pe monitorul din centrul magazinului. Şi astfel, M ne conectează rapid nu numai cu stocul disponibil ci şi cu toată gama de poveşti care se pot ţese pe marginea unor piese de vestimentaţie.

Brandurile disponibile la M Collective Store, în număr de mai bine de 120, merg pe diverse paliere de preţ. Departe de a încerca o abordare exclusivistă, magazinul grupează categorii extrem de diferite de preţ, de la low-cost la lux, în ideea de a promova genul mix & match şi originalitatea asocierilor, mai curând decât faima numelor. Cu toate astea, tot la nume trebuie să apelăm ca să descriem, foarte pe scurt, oferta M: Karl Lagerfeld, Diadora, April 77 Jeans, See By Chloé, 313, Love nd Chic Appeal şi Leitmotiv, alături de Eyepetizer, Casio sau Herschel sunt câteva din ele.

___________________________________________

M Collective Store a fost inaugurat pe 8 mai 2015, la Milano, şi este primul dintr-o serie de 15 magazine pe care iniţiatorii proiectului – şi anume Cristian Milia, pe zona de fashion, Antonino Rindone, pe cea financiară şi de achiziţii, şi Anna Casiraghi, pe cea de planificare strategică – îşi propun să le deschidă.

IN Design / Are You M?

IN Design / Are You M?

http://www.mcollective.it/en/index.html

Tag-uri:
Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0