fbpx

Street Delivery 2013

Între 14 şi 16 iunie 2013, Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România organizează în Bucureşti, Timişoara şi Iaşi o nouă ediţie Street Delivery, eveniment-manifest de urbanism, arhitectură şi arte care îşi propune recuperarea peisajului urban de către pietoni şi comunitate. Deşi a acordat în fiecare an o atenţie deosebită responsabilităţii sociale, Street Delivery se supune anul acesta analizei Societal, primind marca de Eveniment Responsabil pentru respectarea indicatorilor din patru domenii: protecţia mediului, dezvoltarea socială, dezvoltarea economică şi buna guvernanţă.

Două milioane şi jumătate de maşini circulă zilnic printr-un Bucureşti sufocat. Asta înseamnă 16 maşini pe fiecare spaţiu de parcare. Sistemul auto ne ia strada de sub picioare şi ne-o vinde înapoi cu preţul petrolului. Strada mai există doar în vederea ajungerii la altceva: la job, la shopping, la benzinărie. Nu mai e loc să zăboveşti sau să te plimbi, să te întâlneşti sau să te joci. Împotriva tendinţei generalizate în România, Street Delivery închide străzile pentru maşini şi le deschide pentru oameni, transformând carosabilul în spaţiu de promenadă pentru pietoni, biciclişti şi cetăţeni care îşi iubesc oraşul. Recuperează-ţi spaţiul public!

Bucureştiul se plasează pe locul 2 în topul celor mai poluate capitale europene, după Sofia, cu de 3 ori mai multe noxe decât limita impusă de UE (cf. Ecopolis). Spaţiul verde pe cap de locuitor e de 23 mp, cu mult în urma unor oraşe ca Viena (120 mp) sau Helsinki (100 mp). Chiar şi aşa, cifrele sunt umflate, incluzând cimitirele şi pădurile din apropiere. Peisajul urban s-a deteriorat şi s-a înstrăinat de cetăţeni, devenind rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale şi al intervenţiei dezvoltatorilor imobiliari, derulate în absenţa unui dialog real şi al implicării entităţilor care pot negocia armonizarea ambientală şi dreptul comunităţii de a influenţa calitatea spaţiului public.

Nu am pornit, cum se întâmplă de obicei, de la o comandă publică, ci de la iniţiativa particulară şi nevoia agregării vecinătăţilor unui cartier. Scopul a fost să reîntregim strada Arthur Verona, traversând Bd. Magheru şi unind Grădina Icoanei de Parcul Cişmigiu printr-o plimbare la pas de 12 minute. Această promenadă creează un alt gen de relaţie decât cele obişnuite cu oraşul, cu casele şi traficul. Descoperi astfel oportunităţi şi locuri pe care nici nu-ţi poţi imagina acum că pot fi folosite. Există un beneficiu economic şi de confort urban pe care poţi să-l fructifici când accepţi şi respecţi drepturile pietonului şi ale biciclistului.” – Arh. Şerban Sturdza, Preşedintele Fundaţiei Pro Patrimonio

Tag-uri:
Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0