fbpx


White November igloo

Teona Teodorescu și designul grafic – între artistic și artizanal

Teona Teodorescu este o tânără graphic designer, care a absolvit recent Școala de Media, Artă și Design din cadrul Universității Westminster din Londra. Titlul de “one to watch” primit anul acesta la D&AD New Blood Festival ne-a făcut curioși să îi descoperim lucrările și să-i aflăm povestea.

fragments-catalog

Cine este Teona Teodorescu şi care e universul ei creativ, background-ul său?
Punctul de pornire a fost în Ploieşti, în 1993, unde am locuit până la 15 ani. Am continuat la Bucureşti unde am studiat primii trei ani ai liceului la finalul cărora am hotărât să plec în Anglia unde am urmat colegiul şi ulterior facultatea până în prezent. Ce m-a adus până aici au fost sprijinul familiei, perseverenţa, deschiderea uneori nerăbdătoare către provocări, o încredere timidă, dar puternică în mine cât şi anumite circumstanţe şi oportunităţi pe care le-am fructificat imediat ce au apărut. Universul meu creativ este avid de tot ceea ce există. Cred că fascinaţia se găseşte în cotidian, atunci când îl priveşti dintr-o altă perspectiva sau, pur și simplu, aşa cum este.

in-between-material-interactivin-between-poster

Când şi cum te-ai hotărât să intri în lumea designului? A existat vreo întâlnire care te-a marcat?
Îmi aduc aminte că mi-a plăcut să mă implic în activităţi creative de mică şi tot de atunci am simţit o atracţie naturală către cei a căror gândire o percep altfel decât convenţională dar simplă. Cred că un moment important a fost acela când am participat la un concurs de design de postere, organizat de un festival de muzică din Bucureşti. Până atunci nu studiasem niciun profil artistic, dar din când în când fotografiam şi eram destul de încrezătoare în a folosi programul Photoshop, aşa că am încercat. Tot în perioada aceea m-am lovit de conceptul de “graphic design”. Plecarea în Anglia a fost motivată de o oportunitate şi de dorinţa de aprofundare al acesui instrument de comunicare, alegând să fac ceea ce obişnuiam să fac în timpul liber până atunci.

lsrs-poster

Care îţi sunt sursele de inspiraţie zilnice şi cele mai generale? Cum arată/trebuie să arate spaţiul unde lucrezi?
Inspiraţia exterioară este prezentă în fiecare moment. O găsesc în materiale pe care le citesc, expoziţii, oameni şi conversaţii, plimbări. Cred că inspiraţia este peste tot unde poţi identifica o conexiune atunci când eşti deschis şi pregătit să o cauţi şi să o primeşti. De multe ori însă, cea exterioară ne distrage atenţia de la inspiraţia interioară. Privind spaţiul de lucru, încă nu am unul permanent. Uneori aleg, alteori se întâmplă să lucrez în cafenele, biblioteci, galerii, fiind înconjurată de oameni, urmate de studioul de la facultate şi acasă. Spaţiul pe care visez însă să îl am, mi-l imaginez undeva în apropiere de natură, într-o cameră spaţioasă, înaltă şi luminoasă, în care atunci când intri să poţi simţi creativitate, curaj şi iniţiativă.

ftf-manifesto-poster

Care este cea mai importantă/fericită realizare de până acum?
Mă bucur mai mult de decizii pe care le-am luat şi care m-au trimis către realizări. Un exemplu este decizia de a merge să studiez şi să locuiesc în Anglia. Deşi plină de provocări, aceasta mi-a oferit multe momente din care am învăţat şi în care am crescut, împreună cu oamenii pe care i-am întâlnit, din fiecare colţ al lumii. Pe lângă mici realizări academice simt că cea mai importantă este dezvoltarea personală: ceea ce sunt şi cum folosesc asta pentru binele comun.

 
do-the-green-thing-poster

Care sunt cele trei cuvinte care ţi-ar caracteriza stilul?
Cred că stilul vizual se transformă constant în grafică şi design, o disciplină în care cel care o practică este văzut uneori ca artist, iar alteori ca artizan. Personal cred că este undeva între acestea două. Nu aş spune că am un stil vizual pe care încerc conştient să-l cuprind în proiectele mele. Ceea ce conferă consistentă unui portofoliu de lucrări este de asemenea modul de abordare, un set de valori în care crezi şi pe care-l aplici în soluţionarea unei probleme sau criticarea status quo-ului. În cazul meu, trei valori sau caracteristici în care cred şi pe care încerc să le aplic sunt autenticitatea, curajul şi sensul. În acelaşi timp, vorbind despre estetic în grafică şi design, personal cred că el prinde contur către finalul procesului de design, după o înţelegere clară a briefului şi o înţelegere în profunzime a subiectului acestuia, cât şi a audienţei ţintă.

poster-for-gender-neutral-packaging-idea-2poster-for-gender-neutral-packaging-idea-3

igloo este o revista albă, despre spaţii. Cum vezi tu albul ca instrument de design / ideal estetic / concept?
Ca instrument de design folosesc albul pentru simplitate, claritate, focus, contrast, stare şi emoţie, spaţiu negativ, percepţie vizuală, simbolistică. Ca şi concept, albul a fost şi este folosit în diferite mişcări artistice, de design şi nu numai, ca modernismul, Bauhaus şi minimalismul, astfel încât atenţia privitorului este direcţionată către esenţă, formă, idee, funcţionalitate. Cred că albul, prin simplitatea lui, are un puternic efect psihologic asupra percepţiei, prin vulnerabilitate şi deschidere. Astfel aduce prospeţime şi dezvoltă eficacitatea comunicării vizuale. fotomontaj  fragments-invitatie-fata fragments-invitatie-verso fragments-personal-artwork fragments-poster fragments-process  ghid-interactiv-de-snowboarding    originea-literei-a-carte originea-literei-a-coperta-fata  poster-for-gender-neutral-packaging-idea-4 poster-for-gender-neutral-packaging-idea proiect-tate-britain-2 proiect-tate-britain self-promotion-cv-design self-promotion-cv-design-2 self-promotion-cv-design-3

cargocollective.com/teonateodorescu

Tag-uri:
Coșul de cumpărături
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0