fbpx

Sustenabilitatea și orașul: o plimbare urbană cu noua Mazda CX-60

Salut, sunt Anda Zota, arhitect și redactor-șef igloo media, și nu am carnet de conducere. Ceea ce nu-mi încurcă viața prea tare, pe cuvânt, pentru că am ocazia să împart experiența de test drive cu prietena mea talentată ― și la condus, și în arhitectură.

Două zile cu noua Mazda CX-60 au părut puține, dacă luăm în calcul entuziasmul pe care l-am resimțit când am primit cheia. Înscrisă într-un calendar ce părea hiper aglomerat, cu întâlniri și vizite de șantier răspândite în oraș, experiența de test drive a făcut ca programul încărcat să pară relaxant; vă explic și de ce.

 

Împreună cu Ioana Chifu, arhitectă co-fondatoare Muro Muro Studio și Grotto Gallery, am stabilit un itinerariu strict: începem ziua cu cafeaua preferată de la Two Minutes, apoi vizităm showroom-urile de materiale și finisaje de unde preluăm mostre pentru proiectele de arhitectură în derulare. Urmează o vizită de șantier, în spațiul de la parterul noii clădiri de birouri Tandem, și apoi o nouă oprire la Grotto Gallery, unde aranjăm lucrările artiștilor Lorena Cocioni, Giulia Crețulescu și Muro Muro Studio.

 

Împart cu Ioana pasiunea pentru arhitectura japoneză, de aici și interesul nostru pentru a distila caracteristicile noii Mazda CX-60. Designul consistent și sustenabil pornește din vederea frontală, cu liniile puternice ale barei din față, unde grila în formă de fagure oferă un caracter sportiv și dinamic întregii mașini. Senzorii de bord sunt ascunși în spatele logo-ului bidimensional Mazda, iar farurile continuă cu o semnalizare discret poziționată către grilă, un detaliu specific acestui model. Mașina poate avea tracțiune spate sau tracțiune integrală, 4×4, cu roți masive de 20 inch, ceea ce se traduce printr-un șofat lejer, confortabil.

 

În lateral, profilele negre oferă o estetică dinamică și devin element distinctiv, iar designul cu forme curbe, organice, apare ca rezultat al cercetării atent documentate în articolul anterior, aici. Interiorul este generos, materialele sunt plăcute la atingere, iar estetica fagure se regăsește aplicată și pe compartimentarea dintre scaune.

 

Probabil că elementul care ne-a atras cel mai tare în experiența șofatului este motorul hibrid, care coincide perfect cu principiile noastre legate de sustenabilitate și de moduri în care automobilul se poate integra în viața noastră din viitor. Motoarele hibrid nu sunt complet green, e drept, însă luând în calcul durata de viață a mașinii, ele contribuie mult mai puțin la poluare decât motoarele convenționale ― un plus incontestabil în alegerile viitoare.

 

Și ca să vă includem imersiv în călătoria noastră, vă redau în scris câteva din conversațiile noastre înregistrate din mașină, despre design și arhitectură, Mazda și călătorii. 

Anda: Cum te simți în mașină?

Ioana: Îmi este confortabil să fiu la volan. Echiparea foarte ergonomică și simplificată a interiorului face ca experiența traseului să fie una naturală și plăcută. Uite, la interior apreciez designul elegant și minimalist al bordului, confortul scaunelor și portbagajul încăpător chiar și pentru cursieră. La exterior mi-a atras atenția silueta elegantă și alungită a mașinii, conturată în linii dinamice care inspiră energie și vitalitate.

 

A: Dacă Mazda CX-60 ar fi o casă sau un spațiu interior, cum ar arăta?

I: Interiorul mașinii mă duce cu gândul la o casă amenajată în linii riguroase, unde totul prinde viață prin simpla mișcare a soarelui, care prin jocul de umbre și lumini dezvăluie o geometrie perfect echilibrată.

 

 

A: Asta mă duce cu gândul la vila de lângă lacul Shizouka a lui Go Hasegawa… Ce anume te fascinează în arhitectura japoneză?

I: Mă intrigă constant coerența discursului architectural, aparent simplu, dar complex în esență, și grija aparte pentru relația cu exteriorul, lumina naturală și materialele folosite. Sunt elemente cu care încerc să lucrez și eu în practica de arhitectură și care transformă spațiile într-o călătorie imersivă. Apropo, unde ți-ar plăcea să călătorești cu o Mazda CX-60?

‘’A: Dacă nu aveam ziua așa încărcată, am fi putut face o plimbare la mare, chiar și în noiembrie. Roșul mașinii ar fi contrastat superb cu cerul și valurile.’’ 
Coșul de cumpărături0
Nu exista produse în coș
Continuă cumpărăturile
0